Jag brukar ofta anmäla mig som testare till olika produkter och tjänster via smartson. Så när erbjudandet om mobilabonnemang Stor från Hallon kom upp så tänkte jag ge dom en chans. Vi hade det ju lite struligt med Hallon för ett år sedan, då var dom nya och förhoppningen var ju att dom blivit bättre.
Efter någon vecka så fick jag reda på att jag var uttagen som testpilot. Jag gjorde som man skulle (dvs låta dom debitera en krona från kontot, med tanke på fjolårets strul så uppgav jag ett ekortsnummer). Fick bekräftat att pengarna kommit fram. Och nu började väntan. I över 1,5 månad har jag nu väntat på att få ett simkort från Hallon. Men inget har hänt. Då testet ska betygsättas senast den 13 augusti så ser det ju lite pyrt ut om kortet nu skulle dimpa ner i brevlådan.
Jag orkar inte bry mig mer om det här än att jag kommer berätta för smartson att jag inte kunnat testa tjänsten (om nu inte kortet kommer i veckan). Tråkigt när jag hade tänkt ge Hallon en sista chans.
En annan operatör som verkar ha det lite jobbigt just nu är wifog. Hos wifog får du ”gratis” surf och samtal (du ”betalar” genom att titta på reklam). Då vi saknar simkort till plattorna så beställde jag från wifog för en månad sedan, på hemsidan står det att man får kortet inom 3-5 dagar. Ännu inga kort. Har mailat supporten och dom säger att utskicken av kort har försenats av olika anledningar.
Jag letade vidare och hittade deras facebooksida och det var ingen rolig läsning. Vissa har beställt kort i mars men fortfarande inte fått dom. Vissa verkar dock ha haft tur och beställt senare och fått korten. Så det är till att hoppas på det bästa.