[Allt som handlar om detta företag ligger i kategorin Hallon. Allt för att det ska vara lättare för er att hitta inläggen.]
En kort tur till Forsa och sen en stund i Vintergatan innan vi var hemma igen. Pratade med mamma om hallon (inlägg ett, två, tre och fyra), hon tipsade om polisanmälan. Ringde polisen, men tyvärr. Detta är en civilrättslig grej så då går det inte att polisanmäla (eller det går ju alltid att anmäla, men inget kommer att göras). Enda hjälpen jag kan få är via allmänna reklamationsnämnden (ARN) och Kronofogden.
Kronofogden tar betalt för att dom ska göra något och ARN tar inte upp fall som handlar om mindre än 500 kr. Så man är rätt hjälplös som konsument med andra ord. Visst det handlar inte om någon stor summa som har dragits, men det är principen. Om dom har 500 kunder och drar 217 kr från varje så har dom fått in 108 500 kr bara sådär.
Ett ärligt företag håller inte på såhär. Ett ärligt företag avslutar ett abonnemang och drar inget mer, nu har det dragits pengar två gånger efter abonnemanget sas upp (vilket gjordes inom ångertiden). Hjälplös, förvirrad, arg, ledsen, maktlös är de känslor jag har nu.
Men en sak är säker – jag kommer inte att ge mig!
Smulan är lyckligt ovetande om allt som har med skitföretag att göra och trivs bra under påslakanet <3